Numărul 15 ne place cel mai mult:)
Trăim o perioadă în care suntem puși la încercare atât pe plan personal, cât și pe plan profesional. În astfel de situații adaptarea este cheia succesului.
Totuși, ar trebui să privești totul ca și cum ar fi o imensă oportunitate pentru tine! (și aici nu ne referim la cum să profiți de pe urma necazului altora și să faci contrabandă cu spirt și măști de protecție).
Da, da! Și acum nu ne spune că activezi într-o industrie în care totul se reduce la zero, că nu mai ai încasări sau că ai un cash-flow-ul strangulat. Partea bună este că pentru orice problemă există cel puțin o rezolvare. Invers am auzit mai puțin!
În contextul de față, toate industriile au de suferit mai devreme sau mai târziu. În ziua de azi totul este conex și de aceea avem nevoie atât de mult unii de alții. Modelul #samoaracapravecinului nu mai merge (defapt nu a mers niciodată) dacă vrem să ne dezvoltăm ca societate și ca indivizi. Pur și simplu trebuie să ne privim ca un tot unitar pentru că altfel ne tăiem singuri “craca de sub picioare”.
O să fie liber profesioniști, antreprenori, companii care nu ies șifonate din această situație spre deosebire de toate celălalte, iar diferența stiți ce o să o facă?! Fix ce a făcut fiecare în tot acest timp în care economia a fost carantinată!
Unii au lucrat să iși facă sisteme pentru afacerile lor, iar alții au rupt banda la Netflix… alții și-au instruit angajații și le-au oferit cărți, cursuri online și materiale pentru dezvoltare, alții și-au plâns de milă întrebându-se de ce tocmai lor li se întâmplă nenorocirea asta.
Atunci când investești în mediul online trebuie să privești lucrurile ca și cum ți-ai face o firmă nouă! Majoritatea site-urilor care nu performează au fost gândite ca: “hai să avem și noi un site, că toata lumea are”.
Dragilor, treaba aceasta este destul de simplă, însă numai dacă facem lucrurile cum trebuie, putem să ieșim învingători.
De la serverul unde este găzduit site-ul, optimizarea lui în motoarele de căutare, alegerea canalelor optime de promovare în funcție de serviciile sau produsele tale, la comunicarea cu clienții tăi și serviciile post-vânzare.
Dacă nu știi de unde să începi, noi suntem aici! Îți facem gratuit un audit și te ajutăm cu ce ai nevoie pentru planul tău de afaceri Online.
Este o perioadă ideală să îți pregătești echipa și să le dai gramada de cursuri și informații valoroase pentru ca ei să se dezvolte (implicit afacerea ta).
Dă-le de citit pentru acasă, trimite-le o tonă de materiale potrivite pentru postul lor și ține conferințe video cu ei pentru a dezbate cele mai bune idei.
Fă un brainstorming de calitate și echipa ta te va iubi!
Chiar dacă nu poți să vinzi în această perioadă, promovează-ți intens afacerea.
Vino cu idei noi de marketing și vânzări și strânge contacte din campaniile pe care le faci pentru a le transforma ulterior în vânzări.
De ex: Dacă ai o agenție de turism (una dintre cele mai puternic afectate industrii) asta nu te oprește să faci o campanie pe social media de genul: “Imaginează-ți că ești acum în destinația ta mult visată! Spune-ne care este acea destinație, iar noi iți dăruim un voucher de călătorie de 20 de euro! Folosește-l atunci când o să putem călători și o să râzi de momentele în care am stat cu toții în casă!”. În acest fel strângi o întreagă listă de posibil clienți, iar în momentul în care totul revine la normal tu pleci cu un pas înainte.
Dacă vrei să îți oferim câteva sfaturi utile sau să colaborezi cu noi pe strategii de marketing trimite-ne un mesaj aici și te sunăm noi să stăm la povești.
Darwin spunea “It Is Not the Strongest of the Species that Survives But the Most Adaptable”. Secretul este într-adevăr adaptarea la nevoile prezentului așa că asta se aplică și pentru compania ta.
Ai o fabrică de confecții? În loc de cămăși și rochii, interesează-te să îți iei licența să faci măști de protecție. În felul acesta ai face și un serviciu comunității, iar tu ai avea business-ul pe picioare și în aceste vremuri. Gândește adânc și relaxat pentru că pentru orice afacere există o soluție acum. Absolut orice afacere!
Online-ul a avut o scădere mult mai mică în această situație de criză decât offline-ul. Este cea mai bună perioadă pentru a-ți dezvolta departamentul de online( site-ul) al companiei tale.
Ai văzut cât de mult contează să fii pregătit!
Acum nu mai ai scuze! Ai timp să-ți faci un site care să vândă și să te reprezinte. Este foarte important să ai cât mai multe canale de vânzare. Nu îți pune baza doar pe offline!
Un site îți aduce o grămadă de beneficii!
Fă acum acest pas! Ai tot sprijinul nostru! Vrem să te ajutăm și să venim în ajutorul tău. Cum?
Chiar dacă volumul de cereri s-a triplat în ultimele 2 săptămâni, am ales să nu mărim prețurile și să îți facem și câteva favoruri în plus. Toate astea pentru a câștiga ceva ce este mult mai important pentru noi- o prietenie și o relație de lungă durată cu tine.
Îți începem proiectul pentru site cu doar 10% din prețul total. Trimite-ne acum o cerere aici!
Orice afacere sănătoasă și scalabilă are nevoie de proceduri și sisteme. De ce?!
Suntem siguri că ai vrut să devii antreprenor nu pentru a munci de două ori mai mult ca angajații sau să nu poți să închizi ochii din cauza stresului atunci când pui capul pe perna, ci pentru a avea libertate. Libertate financiară, libertatea de a lua propriile decizii, libertatea de a avea mai mult timp pentru tine și familia ta.
Uite tocmai de aceea acum ai timp să scrii proceduri și sisteme care să facă afacerea ta să funcționeze fără tine și să fie pregătită în caz de orice fel de criză.
Mai jos îți facem o listă cu principalele categorii pe care trebuie să le punctezi:
Resurse umane-Producție-Marketing-Vânzări-Financiar/Contabil.
Fii organizat! Este momentul să treci la următorul nivel în afacerea ta!
Toate materialele tale de branding prin care iei contact cu prospecții tăi sunt o sorcovă?
De exemplu, toată lumea are o semnătură de e-mail diferită, contabila folosește un antet, iar secretara altul “cu roșu” că e mai frumos, logo-ul poate și el inexistent sau vechi de când l-a făcut colegul din facultate are nuanțe de culoare diferite pentru că evident, nu ai de unde să știi că sunt coduri de culoare diferite atunci când printezi pe diferite materiale sau când te uiți pe computer sau tabletă și lista continua.
Ai nevoie de un manual de brand! Atunci când se va sfârși această perioadă și te vei duce din nou la muncă, compania ta o să aibă parte de o imagine unitară, fresh, parcă gata să înceapă un nou capitol și bineînteles totul organizat într-un document bine structurat.
Apelează la profesioniști de data asta! Îl faci o singură dată, iar investiția este mai mult decât echilibrată. Accesând acest link vei primi ajutorul nostru îndată!
Într-o zi, David Ogilvy-părintele publicității și un mare om de afaceri britanic- trecea pe lângă un cerșetor care avea o cutie pentru bani și un afiș pe care scria “ Sunt orb, te rog ajută-mă”. David a observat, însă, că acesta avea cutia goală. A luat afișul cerșetorului și l-a schimbat cu unul nou pe care scrisese “ E primăvară, iar eu nu pot vedea”. Trecând seara pe acolo David a fost fericit să vadă că în acea cutie nu mai era loc de contribuțiile oamenilor care au reacționat la noul mesaj. Te-a prins povestea deja? Gheorghe Dinică în filmul “Filantropica” spunea “Mâna întinsă care nu spune o poveste nu primește de pomană.”
Acestea fiind spuse, tu ai texte, mesaje de campanie sau o prezentare foarte bună a produselor sau serviciilor tale? Dacă nu, e momentul să fii creativ și să începi să scrii. Nu uita că și noi putem să fim condeiul de care ai nevoie! Tot ce ceea ce trebuie tu să faci este să completezi formularul de contact.
Adaptarea la noul mod de lucru (telemunca) o sa fie un trend chiar și după terminarea carantinei și crizei cauzate de coronavirus. Așa că trebuie să ai în vedere dacă ai toate instrumentele logistice și operaționale pentru a putea facilita acest nou mod de a lucra.
Noi l-am structurat pe mai multe părți.
Partea hardware: laptop, căști, acces internet etc.
Partea de securizare a conexiunii. În această perioadă putem fi victimele hackerilor foarte ușor, iar bazele noastre de date și alte informații importante să fie furate sau pierdute. Așa că folosește o conexiune securizată și fă-ți un back-up al datelor.
Partea de gestiune a taskurilor. Folosește un program de management operațional(ex:Trello) pentru a delega taskurile către fiecare coleg din echipa ta și a avea o imagine de ansamblu a workflow-ului.
Partea de sisteme de comunicare sincron. Folosește aplicații ca Zoom sau Skype și fă ședințe de lucru la începutul și la sfârșitul fiecărei zile.
Fie că ai un restaurant, o florărie, sau un salon de cosmetică acum e momentul să te gândești la ce schimbări poți să faci și cum poți să eficientizezi mai bine treaba acolo.
Nu trebuie să faci schimbări majore. Doar o regândire a birourilor, poate o vopsea lavabilă și cu siguranță și cel mai important Vitrina/ Fațada spațiului tău. Pune-ți în valoare serviciile sau ofertele pentru că numai așa poți să ieși în față, iar oamenii să te deosebească dintre alte sute de business-uri.
De asemenea , după ce termini poți să faci un film de prezentare a spațiului și să îl promovezi ulterior pe social media și nu numai.
Vrei niste sfaturi utile? Te învățăm cum să îți pui în valoare produsele și serviciile.
Îți oferim sprijinul nostru Gratuit și îți facem și o schiță de design de vitrină! Trebuie doar să ne contactezi!
Este primul lucru pe care trebuie să îl faci (dacă nu l-ai făcut până acum)!
Renegociază contractele la chirii, telefonie, alte servicii. Recuperează-ți banii din piață(facturi neîncasate) și redu termenele de plată la minim cu clienții tăi. Fă-ți rezerve mari de lichidități! Cash-flow este foarte important și orice blocaj al acestuia îți poate crea mari dificultăți. Vinde chiar și puțin în pierdere stocurile mari pe care le ai, fă tot felul de strategii care să îți aducă lichidități. Poți să le cumperi în câteva luni la loc la jumătate de preț. Cash Cash Cash!
Este bine știut că în perioade de criză mulți taie bani exact de unde nu ar trebui, de la marketing.
Oameni buni, în criză trebuie schimbată strategia de marketing, politica de preț și pompat un buget de 2 ori mai mare. Este mult mai ușor să dezvolți proiecte și idei în recesiuni decât atunci când toata lumea e sus. Și sunt multe argumente: prețuri mai mici pe canalele de promovare, concurența slabă, vizibilitate mai mare etc.
Te putem ajuta să îți optimizezi bugetul de marketing și publicitate. Doar spune!
Ai prevăzut o situație în care afacerea ta poate să intre în criză în mai puțin de 24 de h?
Nu trebuie să creezi scenarii de genul “Pandemia de coronavirus “pentru că evident nu suntem Nostradamus, dar poți să creezi scenarii în care afacerea ta de mâine nu mai are niciun client sau nu își mai poate desfășura activitatea.
Sunt varii motive pentru care ar putea să se întample asta. De exemplu, ai o fabrică de pufuleți și îți ia foc linia de ambalare ,iar de mâine nu mai poți activa. Ce faci? Te-ai pregătit pentru asta? Ai un furnizor care are pe stoc și îți poate trimite urgent alte echipamente? Ai avut asigurare? Cum poți să salvezi afacerea în cel mai scurt timp? Cum poți să îți continui livrarea? Ai un partener care ar putea să te ajute să îți facă serviciul chiar dacă ai un cost momentan mai mare(însă salvezi afacerea)?
Creionează-ți un plan de risc și o să fii pregătit când intervine o situație de genul acesta. Nu o să mai stai pe gânduri și o să acționezi urgent.
Se spune că o afacere nu depășește niciodată nivelul proprietarului ei.
Suntem perfect de acord! Investește mai întâi în dezvoltarea ta ca antreprenor. Citește cărți, articole, du-te la cursuri, seminarii, târguri, congrese, urmărește cât mai mulți oameni de succes și înconjoară-te pe cât de mult poți de aceștia!
Numai după o să poți face level-up.
Dacă ai citit articolul acesta și nu faci niciun pas de acțiune înseamnă că doar ți-ai obosit ochii.
Chiar dacă rămâi cu informații valoroase, ele îți servesc cu adevărat în momentul în care le pui în aplicare.
Așa că dacă vrei să fii un antreprenor de succes și îți iubești echipa alături de care lucrezi
“Go to Action Now!”
Poate că la prima vedere crezi că acest sfat nu își are loc într-un articol de business, însă vrei sau nu, viața personală te inspiră în cotidianul profesional și îți dă aripi mari, încredere în tine și senzația că nu ești singur. În fond ei sunt ceea ce contează cel mai mult!
Cu toții simțim nevoia de entertainment și poate vizionarea unui film ne recreaza mintea și ne dezvoltă idei noi.
Iți recomand totuși să eviți serialele de pe Netflix sau HboGo și să te uiți la filme din care ai ce învăța în viața personală, afaceri și nu în ultimul rând în dragoste. Trebuie să avem o balanță între toate aceste lucruri, altfel succesul nu este decât ceva efemer.
Îți recomandam câteva titluri de filme pe care le poți viziona:
Vizionare plăcută!
Antreprenorule, orice perioadă ar veni în fața noastră de acum încolo alege să nu te mai ia prin surprindere.
Fricile au rolul doar de a bloca creativitatea. Așa că fii pregătit! Alege ca deja să ai rezolvarea pe masa în cazul unei provocări!
Sperăm că toate informatiile de mai sus o să te ajute, o sa îți fie utile și o să le pui în practică
1 comment. Leave new
Un arrticol foarte complex!!! Bravo