Unul dintre primele criterii pe care se poate baza alegerea unei strategii de publicitate este etapa ciclului de viață al produsului.
Cea mai populară metodă pentru determinarea etapei la care se află afacerea ta este matricea Boston, care ține cont de criterii precum cota de piață și rata de creștere a pieței, oferind numere reale pentru o informație obiectivă.
După stabilirea ciclului de viață al produsului, poți alege mijloacele de publicitate mai eficiente și mai competente pentru dezvoltarea unor campanii publicitare care îți vor aduce rezultatele scontate.
Un astfelde produs are o cotă de piață mică, dar o creștere intensivă. Cea mai comună situație: veniturile din vânzări sunt mult mai mici decât costurile de publicitate. Aceasta este o perioadă dificilă în care producătorul trebuie să înțeleagă cum și în ce să investească pentru a-și ,,întoarce” banii.
Publicitatea este acum necesară pentru a informa publicul despre produsul tău – ce fel de produs, pentru cine, cum îl folosești, cum arată și de unde îl cumperi.
Publicitatea trebuie să fie suficient de dezvoltată, atractivă vizual și adesea repetată pentru a se întipări în mintea consumatorilor.
Un produs care a devenit popular, are o cotă de piață importantă și o rată de creștere ridicată. Veniturile din vânzări sunt similare costurilor publicității, iar viitorul devine promițător.
Însă este mult prea devreme a te relaxa fiindcă nu e deloc cazul să reduci costurile publicitare!
Obiectivele publicității la această etapă sunt: formarea preferabilității produsului tău pe piață; să promoveze achiziția celor care știu deja ce reprezintă produsul; să risipească îndoielile în ceea ce privește calitatea; să susțină alegerea celor care au cumpărat produsul deja. Concurența în această etapă este cea mai acută, iar publicitatea trece de la informativ la persuasiv, uneori agresiv convingător.
Caracteristica principală este o încetinire a creșterii, cu o cotă de piață ridicată. Veniturile depășesc în mod semnificativ cheltuielile, nevoia de publicitate fiind redusă. În cea mai mare parte în acest stadiu se folosește o publicitate cu caracter de susținere care ar reaminti ce beneficii are consumatorul atunci când achiziționează bunurile companiei. Ea devine laconică, scurtă și se repetă mai rar.
Ciclul de viață se apropie de sfârșit, vânzările și cota de piață fiind în scădere. Poți, desigur, spune că publicitatea pentru un astfel de produs nu este necesară, dar acum poți chiar să câștigi bani pe produs, prezentând achiziționarea acestuia drept o unică și ultimă șansă, precum și oferind reduceri semnificative.
La orice etapă te-ai afla, Umbrella Media este alături de tine!
Publicitatea de calitate este un pas sigur spre succesul afacerii tale, iar noi știm cum să cucerim inimile persoanelor și să le convingem împreună cu tu ești cel mai bun!