Logo-ul reprezinta un element grafic, folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, a unei organizatii sau a unui eveniment.
Logo-ul este cel mai important instrument al identitatii vizuale. Asta pentru ca, intreaga identitate a brandului este concentrata in aceasta reprezentare grafica care are rolul de a transmite esenta businessului tau.
Logo-ul nu reprezinta doar un nume, un simbol sau o imagine, logo-ul este chiar esenta unui brand. La orice pas suntem inconjurati de logo-uri, iar pentru a ne face loc in acesta aglomeratie trebuie sa venim cu ceva nou si memorabil.
Trebuie sa atragem atentia consumatorului si, cel mai important, trebuie sa il facem sa aiba incredere in noi si in ce ii oferim.
Cu alte cuvinte, trebuie sa il transformam in clientul nostru.
Care este rolul principal al unui logo?
Un design simplu si de impact, astfel poate fi recunoscut cu usurinta si poate ramane in memoria consumatorului.
Un logo reusit este un logo memorabil.
Un logo eficace ar trebui să treacă testul timpului.
Logo-ul trebuie sa te defineasca si trebuie sa il faca pe consumator sa inteleaga care este profilul businessului tau, ce anume ii oferi si care este legatura dintre el si produsul tau.
Logo-ul poate fi compus din una sau mai multe litere, o imagine sau o combinatie a acestor elemente.
Logo-ul text: reprezinta, in general, numele companiei. In acest caz, trebuie sa fii foarte atent la fondul folosit, dar si la lungimea acestuia. Trebuie sa te gandesti ca ai la dispozitie doar cateva secunde pentru a atrage atentia potentialilor tai clienti.
Cat de importante sunt culorile folosite?
Culoarea e una dintre cele mai puternici unelte de comunicare non-verbala. De exemplu: culori calde, cum ar fi rosul, portocaliul sau galbenul atrag mult mai usor atentia pentru ca au o energie puternica. Rosu este o culoare indrazneata care stimuleaza asumarea de riscuri, in timp ce galbenul si portocaliul inspira optimism si bucurie.
Albastru este o culoare rece care aduce liniste, pace si simbolizeaza, totodata, eficienta. Ea se foloseste cel mai des in mediul de birou sau in mediul corporate, cum ar fi in cazul bancilor, a companiilor de IT sau a firmelor de securitate.
Verdele simbolizeaza naturaletea. Multe branduri ale caror produse se ocupa cu mediul si agricultura folosesc verdele. Se poate folosi in orice produse bio/eco, protectia mediului, reciclarea, pariurile, sanatatea sau frumusete.
Violetul este o alegere indrazneata. Ea poate sa reprezinte produsele din gama de lux, fiindca inspira un sentiment de superioritate, fiind o culoare purtata de regi si de inalti prelati.
Alb – negru inseamna clasic si elegant, in timp ce logourile multicolore transmit ideea de diversitate si lasa sa se inteleaga ca firma ta ofera o gama larga de produse si servicii.
Cele mai eficiente culori sunt rosu, galben si albastru, iar multe dintre cele mai puternice branduri au ales logouri intr-o singura culoare.