Ce este mai exact un manual de brand?
Manualul de brand cuprinde un set de reguli cu privire la modalitatea in care poate fi utilizata identitatea vizuala a brandului tau, in procesele de comunicare interna si externa. De la regulile legare de aplicarea logo-ului, la definirea fonturilor si a culorilo, pana la trasarea liniilor generale ale materialelor de comunicare a brandului, un manual de brand te ajuta sa pastrezi coerenta vizuala.
Scopul unui manual de brand este acela de a preîntâmpina utilizările eronate ale elementelor de identitate vizuala pe diferite materiale tiparite sau digitale, atat in ceea ce priveste dimensiunea, proportiile si componentele grafice, cat si cromatica.
Ce cuprinde un manual de brand?
Logo & slogan
Logoul este unul dintre cele mai importate elemente vizuale ale unui brand. In manualul de brand trebuie sa apara versiunile acceptate de pozitionare, pe verticala si pe orizontala si ce proportii trebuie respectate. De asemenea, este specificat si cum va fi folosit logoul alaturi de slogan sau in lipsa acestuia.
Intr-un manual de identitate trebuie specificate clar culorile folosite în redarea grafica a brandului, cat si codurile acestora în diferite moduri cromatice (RGB, CMYK, etc.).
Typography
Din manual de identitate nu trebuie sa lipseasca nici indicatiile de typography. Este important sa stiti ce familii de fonturi pot fi folosite, ce dimensiuni, inaltimea randului, valoarea kerning-ului, ori daca exista o anumita formatare. De asemenea, se precizeaza ce fonturi trebuie folosite in comunicarea din mediul online si offline, in titluri sau pentru corpul de text.
Stationery (modele antet, carte de vizita, plic, mapa, semnatura email etc.)
Materiale promo
Exemple de utilizare ale logo-ului si sloganului pe diverse suporturi, in scop publicitar (flyere, postere, panouri outdoor, roll-up-uri, bannere, articole papetarie etc.).
Pe scurt, manualul de brand contine povestea brandului tau si modul de aplicare al elementelor sale.