Din pacate, aceasta este imaginea multora despre oamenii de publicitate, dar un adevarat profesionist va face tot posibilul sa nu dea apa la moara. Adevarul in publicitate este esential. Nu poti sa vinzi ceva in care tu nu crezi. In conceptia lui David Ogilvy, pentru a avea succes trebuie sa te raportezi la client ca la propria persoana. “Niciodata sa nu faci reclama unui produs pe care nu l-ai vinde familiei tale. Nu ti-ai minti sotia. N-o minti pe a mea.”
Un copywriter de succes scrie din pasiune, dar in acelasi timp este constient ca acest lucru se poate transforma intr-un cutit cu doua taisuri. Din prea mult exces de zel, exista riscul ca la un moment dat sa te pierzi in prea multe povesti. Apeland la o agentie de publicitate, acest risc dispare, intrucat un copywriter profesionist nu uita niciodata de ce s-a apucat de scris, pentru ca acesta nu este nici poet si nici nu face literatura, el vinde! Copywriter-ul profesionist identifica publicul tinta si se pliaza pe nevoile si interesele lui. Apoi, va face un scenariu cu ce i-ar spune clientului fata-n fata ca sa il convinga, inainte ca acesta sa se uite la ceas.
Un copywriter dintr-o agentie de publicitate nu se va ghida niciodata dupa afirmatia: “Incepi devreme, termini devreme!” Desi poate parea de multe ori o pierdere de timp sa incepi prin a-ti nota ideile mai intai intr-o schita, formulate intr-un limbaj colocvial, nu merita sa te amagesti ca poti sa incepi sa scrii fara un plan.
Copywriter-ul studiaza clientul si produsul. El aduna cat de multe informatii posibile despre subiectul in cauza, pana cand devin parte din el – ca un actor care isi insuseste mai intai personajul si apoi invata rolul – incat sa poata fi capabil sa vanda si celui mai dezinteresat client. In plus, se asigura ca i-a format acestuia o imagine clara asupra avantajelor si beneficiilor servicilor oferite.
Nu te-ai saturat sa vezi in e-mailuri si scrisori aceleasi texte expirate, pe care copywriterii “de duzina” le folosesc doar pentru ca e mai lesne, mai rapid si mai ieftin? Punem pariu ca de la prima fraza nici nu le mai citesti. In cazul acesta, potentialii tai clienti de ce ar face-o?! Alege ceva diferit! O agentie de publicitate vine cu ceva nou prin care sa capteze atentia si sa starneasca curiozitatea. E nevoie de un minim de efort prin care sa ii arati clientului tau ca iti pasa de el, iar asta se va traduce automat in mai multe vanzari.
El reuseste sa spuna totul in cat mai putine cuvinte. Un copywriter se va concentra pe a spune o poveste convingatoare, dar ferindu-se de adjectivele de umplutura sau redundante. Daca bati campii cu gratie, nu o sa te ajute sa vinzi.
Una dintre cele mai usoare metode de a-l implica pe consumator este sa ii ceri sa isi foloseasca imaginatia. Un copywriter stie cum sa il faca pe acesta sa viseze cu ochii deschisi, in timp ce el creeza o punte de legatura intre el si ceea ce tu doresti sa vinzi. Acesta gandeste cum ar arata lumea pentru client, daca ar face ceea ce este indrumat, iar apoi creioneaza imaginea vietii lui alaturi de produs.
Ce-o mai fi si asta? Treaba unui copywriter include si cateva ingrediente secrete care formeaza o reteta de success. Ei bine, este vorba despre ACEA formula ce are in componenta: Atentia, Interesul, Dorinta, Convingerea si Actiunea. Un copywriter urmareste sa castige atentia clientului. Ii stimuleaza interesul. Ii sadeste dorinta. Il convinge ca e adevarat, pentru ca mai apoi sa se asigure ca acesta actioneaza. Totusi, nu exista o lege a aplicarii rigide a acestei formule, fiecare mesaj urmand sa fie adaptat la circumstante si context.
Nu, nu ne referim la aripioare picante. KFC este un mod de abordare a cititorului din trei perspective: ce ne dorim sa stie (know), ce vrem sa simta (feel) si angajamentul asumat (commit). Aceasta formula ajuta sa privesti consumatorul ca pe o fiinta umana si sa incerci sa gasesti o combinatie de ganduri si emotii ce va produce efectul pe care tu, ca si beneficiar al unui copywriting din partea unei agentii de publicitate, il doresti. Majoritatea decizilor de cumparare sunt luate la nivel sentimental, dar e de dorit sa te feresti de sentimente false.
Un copywriter are capacitatea de a-ti face clientul sa ravneasca produsul tau si apoi sa ii ceara sa il achizitioneze. Nu il rogi, acesta trebuie facut sa reactioneze, iar pentru asta e nevoie de folosirea unor cuvinte puternice. Multi se feresc de imperative, considerandu-le comenzi. Copywriter-ul le foloseste pentru a indemna, pentru a crea impulsul dorintei de achizitionare.
Poti sa obtii maxim de rezultate cu un minim de efort personal. Trebuie doar sa iti incredintezi campania de promovare unui copywriter profesionist. Motivele descrise mai sus te ajuta si la identificarea mai usoara a serviciilor de calitate.