O strategie de brand eficienta va ofera un avantaj major in pietele din ce in ce mai competitive. Dar ce anume inseamna “brand”, mai simplu spus, brand-ul este promisiunea catre client. Brand-ul le spune clientilor la ce se pot astepta de la produsele si serviciile dumneavoastra si diferentiaza oferta ta de cea a competitorilor. Brand-ul este derivat din cine esti, cine vrei sa fii si cum te percep oamenii.
Temelia brand-ului este logo-ul, site-ul dumneavoastra, ambalajul si materiale promotionale – toate ar trebui sa integreze logo-ul sau comunicarea brand-ului.
Strategia de brand este modul in care, cum, cand si cui comunicati mesajele de brand. Pe scurt, a face publicitate este parte din strategia de brand. Canalele media folosite fac parte, de asemenea, din strategia de brand, precum si cat si ce se transmite vizual sau verbal.
Valoarea unui brand vine frecvent sub forma unei calitati sau atasament emotional perceput. De exemplu, Nike asociaza produsele sale cu vedetele din sport, in speranta ca clientii vor transfera atasamentul lor emotional de la atlet la produs. Astfel, Nike nu pune accentul doar caracteristicile pantofului pus la vanzare, ci si pe emotia transmisa.
Definirea brand-ului este ca o calatorie de auto-descoperire a afacerii. Ea poate fi dificila, consumatoare de timp sau incomoda.
Este nevoie sa raspundeti la intrebarile de mai jos:
Faceti o cercetare, aflati nevoile, dorintele clientilor dumneavoastra si nu va bazati pe ce credeti ca stiu ei, ci cercetati ce cred ei.
Dupa ce ati definit brand-ul, cum va faceti cunoscuti?
Iata cateva sfaturi simple testate in timp:
Creati un logo si afisati-l peste tot!
Perfectionati mesajele brand-ului – acele mesaje cheie pe care doriti sa comunicati. Fiecare angajat trebuie sa fie constienti de mesajele si atributele de brand.
Integrati brand-ul peste tot unde actionati. Branding-ul se extinde la fiecare aspect al afacerii dumneavoastra – de la cum sa raspundeti la telefoane la semnatura de e-mail, totul!
Creati o “voce” pentru compania dvs., care reflecta brand-ul.
Aceasta voce ar trebui sa fie aplicata pe toate de canalele de comunicare scrisa si incorporate in imaginile vizuale ale tuturor materialelor, online si off-line.
Concepeti un slogan care sa fie o declaratie de neuitat, semnificativ si concis, care surprinde esenta brand-ului.
Elaborati template-uri de design si creati standarde de brand pentru materiale de marketing. Utilizati aceeasi schema de culori, aceeasi plasare a logo-ului. Nu aveti nevoie sa fie plin de fantezii, doar consistent.